niedziela, 19 czerwca 2011

Szaromi & mała wskazówka...

Mój Szarak powstał dawno temu, ale dopiero dzisiaj zaprezentuję go jak należy :) Model wpadł mi w oko od razu, ale dopiero jak zobaczyłam wersję Inki oniemiałam!!! Jej Gąsienica jest BOMBOWA!
Nie pokusiłam się jednak o pasiastą wersję dla mnie :) Wybrałam ulubioną, ukochaną szarość. W pasmanterii poleconej przez tajemniczą dla mnie osobę o nicku pimencjusz - ogromnie dziękuję!- zakupiłam włóczkę Lang Baby Alpaca {polubiłam tę wełnę bardzo i już kilkakrotnie poczyniłam zakup :)}. Wzięłam się ochoczo do pracy, bo duuuuuuuużo oczek miałam do przerobienia (gładko, same prawe, ktoś może stwierdzić, że wieje nudą,  ale ja tak lubię). Dałam radę :)



Ja i moje Szaromi:










Wzór to Still Light Tunic . Rozpisany jest świetnie, ale jedna rzecz wynikająca z opisu, była dla mnie nie do przyjęcia. Mianowicie przejście z plisy górnej (wokół szyi) do części dżersejowej. U mnie zawsze po ściągaczu oczka prawe ze ściągacza przechodzą w oczka prawe dalszej robótki. Tu po ściągaczu raz oczka prawe przechodziły w prawe i o zgrozo dla mnie oczka lewe też przechodziły w prawe. Mam nadzieję, że rozumiecie o czym piszę. Zrozumienia dla mojego "zboczenia" nie oczekuję :) Na zdjęciu poniżej zaznaczyłam jedno z tych miejsc kciukiem... Kilka oczek różnicy i wszystko zagrało jak trzeba.





Lubię moją tunikę ogromniaście, a włóczkę szczerze polecam.




Ze szczególną dedykacją dla Violi teraz pokażę, jak dodaję oczka w raglanie, żeby nie tworzyły się dziurki.



Dodawanie oczka na prawo:







Dodawanie oczka na lewo:














Mój raglan wygląda tak:





Wiem, że w sieci jest wiele wskazówek, jak robić raglan, ale nie chciałam zostawić prośby bez echa :)

Komin sprzedałam, z czego się bardzo cieszę! Pieniądze z aukcji przelałam na konto fundacji.

32 komentarze:

  1. Wygląda na bardzo wygodny i taki przytulaśny, super! ~^^~

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczny szaraczek!!!A włóczka wygląda bosko!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Reniu- tunika świetna i jak widzę bardzooo wygodna.

    Jest mnie mniej na blogach , z różnych przyczyn...ale nie zapominam o świetnych ludziach.
    Lubię tu u Ciebie przycupnąć i poczytać.

    Uściski

    OdpowiedzUsuń
  4. Prześliczny !! I ta szarość ;-*

    OdpowiedzUsuń
  5. już pisałam, ale nic nie szkodzi napisać raz jeszcze: tunika boska i świetnie w niej wyglądasz :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Rene jak wiesz ten projekt i kolor ma wypisane na sobie moje imie hi hi. Tunika swietna! Kolor boski, welna bardzo mi sie podoba. Ja juz dawno nie robila z alpaki ale mam teraz mieszanke bfl i alpaki, mam zamiar pofarbowac sobie w szary melanz i bedzie git. A za wloczka langa sie rozejrze.

    Wygladasz bardzo ladnie :) wogole nie wiem skad Ci sie chandra bierze. Pozdrowionka

    p.s. I ciesze sie bardzo, ze komin sie sprzedal.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję Dobra Kobieto :)))A sweterek śliczny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. cudna tunika!!świetny nowoczesny krój
    pieknie w niej wyglądasz

    chetnie zrobiłabym taką, ale obawiam sie ze dla mnie to zbyt skomplikowane, tym bardziej ze chyba rok drutów w rekach nie miałam...

    OdpowiedzUsuń
  9. prosty, przytulny, w kolorze ślicznym, i te kieszonki... super!

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczna tunika, wyglądasz w niej świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Brahdelt - taki właśnie jest milusi, dzięki!

    malaala - bardzo przypadła mi do gustu ta włóczka, choć w tej konkretnej pasmanterii jest dość droga :( Cieszę się, że Szaraczek Ci się podoba.

    Kocurek - miło mi ogromnie :))) Mnie też było teraz mniej z niekoniecznie przyjemnych
    powodów...

    Laura - no właśnie, w prostocie cały urok i łba nie trzeba łamać na skomplikowanych opisach, czysty relax :)

    Karina - ach ta szarość,... ma to coś...

    mumumka - absolutnie mi nie przeszkadza kolejny miły komentarz! Skrobnij jeszcze kilka ;)


    pimposhka - mamy chyba podobną listę robótek do wydziergania :)
    Ja też się bardzo cieszę, że udało mi się sprzedać komin!!!

    ... a chandra bezczelna wpycha się bez zaproszenia...

    Viola - cała przyjemność po mojej stronie!!!

    Rzaba - działaj, tunika nie jest trudna, a fason ma genialny :)

    Agata - dziękuję!!! Właśnie te sprytne kieszonki dodają uroku tej prościźnie ;)

    muna - DZIĘKUJĘ!

    Dziergam Sobie - coś w tym jest, bo na Ravelry jest sporo wersji tej tuniki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Tunika jest doskonała! Wiesz, że jestem fanką Twoich wykonań bo sama uwielbiam taką prostotę w kolorze i fasonie. Wyglądasz ślicznie ale mam wrażenie , że chyba sporo schudłaś. Wszystko u Ciebie w porządku? Uściski serdeczne.

    OdpowiedzUsuń
  13. To ja, Pimencjusz, dziekuję za podziękowania, cała przyjemność po mojej stronie, tunika bardzo ładna, tez bardzo lubię taki kolor i fason. Ale najbardziej się cieszę, że znowu - po baaaardzo długiej przerwie- odezwałaś się.Sądząc z paska postępu robótkowego może niedługo znowu coś nam pokażesz? Bisous.

    OdpowiedzUsuń
  14. niesamowita robótka, mam nadzieję, że uda mi się wykonać równie piękną co Pani, pozdrawiam serdecznie maltesers

    OdpowiedzUsuń
  15. Super tunika i kolor i krój, wszystko mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  16. Sukienko-tunika wygląda fantastycznie! Świetnie się w nim prezentujesz. Mam ten model w kolejce, ale nie mogę się zdecydować na włóczkę.

    OdpowiedzUsuń
  17. Włóczka apetyczna nadzwyczaj, a tunika pasuje Ci znakomicie. Kolor świetnie uniwersalny.
    ...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  18. hej:)
    padam do stópek łaskawej Pani:) z pewnym opóznieniem, bo kiedy wczoraj zobaczyłam to cudenko - oniemiałam - dopiero dzisiaj ludzka mowa się ze mnie wydobywa:) ale i to z oporami - więc z nadludzkim wysiłkiem wydukam: to jest rewelacyjne!!! i tak pięknie wyglądasz - z powołaniem się chyba minęlaś - zawodową modelką powinnaś zostac:)

    nie pogniewaj się ,ale chyba zgapię tę tunikę od Ciebie - tak pięknie Ci wyszła, ze jeśli mnie uda się chociaż w połowie tak ładnie , to i tak będę zadowolona:)

    przesyłam Ci miliony serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Prześlicznego szaraczka wydziergałas:) Wszystko mi się w nim podoba i fason i kolor i Ty w nim! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. oj cudna ta tuniczka, a kolor jeden z moich ulubionych. a tak poza tym to długo się naczekałam na kolejny wpis. Czytam twojego bloga już jakiś czas, czerpie inspiracje i z utęsknieniem czekam na kolejne cudeńka :)
    pozdrawiam Ula

    OdpowiedzUsuń
  21. Swietnie w niej wygladasz! Wloczka ciekawa, bede sie jej musiala przyjrzec ;-)

    OdpowiedzUsuń
  22. dorkamikrus - ach te kieszonki :)

    edi-bk - dziękuję! Po przyjeździe tutaj sporo masy dorzuciłam, teraz muszę gubić. Narazie 4 kilogramy, okupione dziesiątkami przejechanych na rowerze kilometrów :) Zdrowie już nie to samo, jak się miało 20, 30 lat ;)

    Pimencjusz - będę dozgonnie wdzięczna! :D

    maltesers - trzymam mocno kciuki i życzę, żeby wyszło lepiej :)

    MADLINE - działasz jak kojący balsam!!!

    Fiubzdziu - będziesz miała duuuużo mniej roboty! Dziękuję za dobre słowo!

    artesanka - pozdrawiam serdecznie i dziękuję!

    Myszoptica - proszę mnie tu nie zawstydzać i odgapiać czem prędzej ;)

    Małgorzata - ogromnie dziękuję!!!

    Ula - miło mi :) Stosik skończonych robótek rośnie, ale systematyczność uciekła w siną dal :( Niekoniecznie z lenistwa ;)

    Kite Designer - dziękuję! Polubiłam tę włóczkę bez dwóch zdań!

    OdpowiedzUsuń
  23. TUNIKA JEST GENIALNA!!!! Nie robiłam jeszcze swetra na drutach, ale zapytam gdzie można namierzyć wzór i czy osoba taka jak Ja (dziergałam do tej pory tylko chusty) poradzi sobie z tym cudem?

    proszę jakbyś mogła mi dać znać na pocztę mailową : abulska@o2.pl

    byłabym wdzięczna ..

    pozdrawiam
    abulska

    OdpowiedzUsuń
  24. Śliczna ta tunika wręcz przepiękna. A masz może jak wykonać taką cudną tunikę? Ja też jeszcze nie próbowałam nigdy swetrów czy innych wdzianek. Na razie czapki i szaliki raz rękawiczki jednopalczaste. Jakoś boję się że nie dam rady z tymi reganami i markerami a szkoda mi będzie jak coś nie wyjdzie a ja tyle się na dziergam. Niestety nie mam nikogo kto mi pomoże kiedyś babcia nauczyła mnie na drutach podstaw ale więcej już nie zdążyła przekazać niestety...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, czy mogłabym poprosić ciebie o jakieś małe wskazówki, jak zacząć takie kieszenie. Dziergam tunikeod góry, i mimo rozrysowania nie wiem jak to ugryżć. Pozdrawiam ciepło.
      elzbieta.wrzesniak@wp.pl

      Usuń
  25. Świetna ta tunika, rewelacyjnie się prezentuje na Tobie :) pozdrawiam i zapraszam do mnie www.krzyzykowo.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  26. no Ja mam ten sam problem kupiłam projekt myślałam ze dam sobie radę z angielskim i wszystko jest ok powiedzmy robienie raglanu z tym nie mam problemu ale te kieszenie... może ktoś już przetłumaczył ten projekt na polski...

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo dziękuję za podpowiedź dot. raglanu :)
    Serdecznie pozdrawiam,
    Ewa

    ps. swetry - cudeńka

    OdpowiedzUsuń
  28. Jak się wyrabia takie boczki z kieszonkami?

    OdpowiedzUsuń
  29. tą metodę dodawania oczek zapisałam sobie na Pintereście żeby mieć łatwiejszy dostęp, moja tablica jest ukryta więc mam nadzieję że nie będzie jej kopiowania :-)

    OdpowiedzUsuń

don't ask

... mijający właśnie rok był inny, niełatwy, wiele mnie nauczył o sobie samej. Zdarzyło się dużo przykrych rzeczy, ale były też momenty wart...